21 червня 2016 р.

Книжкове. Ґреґ МакКеон «Есенціалізм. Шлях до простоти» - мої враження та огляд

Чи бувало у вас через загруз у повсякденних турботах негативне відчуття невдоволеності собою, відчуття власної непродуктивності або постійний страх щось пропустити та втратити нову можливість? Коли ми намагаємось втиснути до свого “to-do”-списку і встигнути зробити ще кілька важливих, на перший погляд, справ та кажемо собі “я повинен”, “я все це зможу зробити”?

Зізнаюсь, всі ці думки супроводжували мене останні два роки так точно. А це призводило до розчарування, що я нічого не встигаю. На щастя, я натрапила на книжку Ґреґа МакКеона «Есенціалізм. Шлях до простоти», яка допомогла мені зрозуміти, що енергія і час є безцінними и тільки ми самі вирішуємо, як ці ресурси використовувати. Правду кажуть, книжки приходять до нас саме тоді, коли вони вкрай потрібні :) Цікаво, що книгу до читання 2015 року рекомендував Forbes, як одну з нон-фікшн книжок для підприємців.

Фото з офіційного сайту Ґреґа МакКеона


На перший погляд автор пропонує прості істини. Однак, всі рекомендації засновані на дослідженнях та наведені з яскравими прикладами з життя різних людей. Читається книга легко та цікаво. Наведу нижче думки, які зачепили мене найбільше.

Особистий вибір та відокремлення найважливішого

Для того, щоб досягти успіху у якійсь справі, потрібно фокусуватись саме на ній. Треба зрозуміти і прийняти думку, що ми не можемо бути успішними на всі сто відсотків у багатьох сферах одночасно. Потрібно реально дивитись на речі та приймати деколи важкі рішення. Багато чого в житті є цікавим та корисним, але по справжньому важливим - лише декілька. Есенціалізм вчить, як вибирати правильні заняття, а не виконувати більше речей:

Розподіл енергії неесенціаліста та людини-есенціаліста


Автор підкреслює думку, що сьогодні в світі існує безліч можливостей і саме тому нам треба бути дуже прискіпливими та ретельно виділяти серед цих можливостей найголовніше та найважливіше для себе. Якщо ми самі не зробимо цього, то пріоритети за нас розставить хтось інший.

Мені дуже сподобалась схема, якою автор показує шлях до поразки. Він називає це “парадокс успіху” і детально описує, як цей парадокс виникає.

МакКеон пропонує замінити постулати “я повинен”, “все це важливо” та “я зможу зробити і одне і друге” на “я вибираю”, “лише декілька речей мають значення”, “я можу зробити що завгодно, але не все”:
Постулати, які треба замінити, щоб стати есенціалістом


Прийняття рішень

У повсякденному житті ми часто не замислюємося про вибір при прийнятті рішень. Грег МакКеон дає багато порад та практичних прикладів як можна ефективно приймати рішення. Наприклад, ми часто не можемо прийняти об’єктивне рішення, бо ми занадто цінуємо ті можливості, які вже маємо, ніж ті, які до нас приходять. Це такий собі “ефект володіння”. Треба бути мужніми та вчитись казати “ні”. Тут допоможе наступна цікава позиція. Якщо відповідь не цілком позитивна, то вона негативна (тобто, якщо це не однозначне “так!”, то це однозначне “ні”). Ніяких “можливо”, “це може бути корисним”. Так або ні. Відкидаємо все неважливе.

У книжці наведений дуже класний інструмент - схема витонченої відмови. Це дуже корисно робити, адже через вроджений страх соціальної незручності нам часто важко відмовляти людям, чи не так?

Переможна стратегія WIN - What Important Now

Варто завжди пам’ятати, що є тільки “зараз”, що життя відбувається саме в поточну мить. Зацикленість на минулих помилках та стрес через майбутнє відволікають від основної мети, концентрації на тому, що важливо тут и зараз.

Для того, щоб бути повністю присутнім в тому, що відбувається та свідомо зануритись у поточну мить автор пропонує зробити три кроки:
  1. Визначити, що є найважливішим саме зараз
  2. Викинути майбутнє з голови, записавши всі можливі майбутні справи та визначити, який є бажаний результат саме сьогодні
  3. Розставити пріоритети у цих списках та спокійно і послідовно переходити з одного пункту до іншого, викреслюючи завершені справи
Слід розуміти, що прочитавши «Есенціалізм» життя не зміниться одразу. Для позитивних змін потрібно багато працювати. Це щоденна боротьба з собою, фокусування на найважливішому та свідомий вибір жити так, а не інакше.

Отже, мої враження від цієї прочитаної книги дуже позитивні і я однозначно рекомендую її. Ідеї есенціалізму, на мій погляд, будуть корисні як прокрастинаторам, так і трудоголікам. Це не просто ще одна система тайм-менеджменту, це новий спосіб та відношення до життя. Тут дуже багато якісних та корисних ідей, інструментів, які допоможуть робити менше, але краще.

Немає коментарів:

Дописати коментар