5 лютого 2023 р.

I can buy myself flowers. Книга про любов до себе

Нова пісня Майлі Сайрус, яка нещодавно увірвалась в музичний простір і яку я просто заслухала у своєму Deezer, нагадала мені про дві важливі книжки, які порушують питання любові до себе. Перша, яку я прочитала ще рік тому, це книга авторства Ольги Примаченко під назвою “До себе ніжно. Книга про те, як цінувати та берегти себе”, а друга - це книга Тари Шустер Купи собі той довбаний букет: та інші способи зібратися докупи від тієї, кому вдалось (в оригіналі - Buy Yourself the F*cking Lilies: And Other Rituals to Fix Your Life, from Someone Who's Been There).

Чому ці книжки важливі? Бо здорові стосунки з оточенням починаються в першу чергу з поваги та любові до себе. Сьогодні трошки про другу, про ту, що з квітами у назві.
Купи собі той довбаний букет

Купи собі той довбаний букет

Як на мене, головна і доволі очевидна думка авторки - це бути найкращою навіть за найгірших обставин. Тобто треба почати зараз, там, де ти є. Не чекати понеділка, зміни обставин, переїзду тощо.

Які інструменти з книги Buy Yourself the F*cking Lilies я почала застосовувати для себе

  1. Ранкові сторінки - “вибльовування” всіх думок та переживань на сторінках паперу. Тара пропонує писати три сторінки щоранку. Але для мене було зручніше орієнтуватись на час: я писала рівно 15 хвилин відразу після пробудження. Важливо не редагувати все те та не перечитувати. Я після практики просто знищувала написані аркуші й починала далі свій день.

    Яка з того користь? Я стала значно спокійнішою, менш роздратованою та тривожною. Дійсно, коли отак вивалюєш все, що маєш в голові, це як потужний шматок психотерапії. Я навіть відкопала в собі кілька травм минулого. Було трохи страшно, але тут важливо визнати та не заперечувати власні думки та почуття, якими б вони не були. Для загоєння рани її необхідно спочатку відшукати. Тут на допомогу прийде запитання: "Власне, чому я себе почуваю саме так?".

    Отже, зранку вичавив із себе всі страхи та тривоги і вдень вже не прокручуєш те все в голові і не мордуєш себе нав'язливими думками.

  2. Джерела впевненості в собі - це перелік тих речей, які дають відчуття самоповаги, власної вартісності та спокою, якщо їх регулярно практикувати (наприклад, регулярні фізичні вправи, чисте волосся, свіжий манікюр і так далі).

  3. Свої власні принципи або Внутрішній кодекс - це такий поведінковий код, який допомагає крокувати життям. Важливо не тільки прописати той чи інший приклад, а й навести приклад того, як це виражатиметься в реальному житті. Наприклад, якщо одним з принципів є збереження особистих кордонів, то прикладом втілення його в реальному житті може бути дозвіл собі бути незручною, казати "ні", коли всі навколо сподіваються почути "так", і при цьому не почуватися винною. Або говорити "зі мною так не можна" і позначати свої особисті межі комфортного спілкування з іншими.

  4. Бажані правдиві твердження про мене - це така собі ідеальна картинка мене, те враження, яке я хочу справляти, якою я намагаюсь бути в довгостроковій перспективі. Тобто орієнтир, куди мені рухатись. Адже те, ким я хочу стати в майбутньому - це моя відповідальність сьогодні.
Книга Тари Шустер

Корисні думки та цитати

  • Починай день наче королева: знайди час для того, що є важливим саме тобі, знайди час для себе
  • Відпусти внутрішню жорстокість та будь добрішою до себе
  • Втамуй біль ритуалом любові до себе, знайди фізичний бальзам, щоб заспокоїти емоційний біль. Наприклад, тепла ванна з ароматичною сіллю чи піною, пілатес, скрабування тіла з подальшим повільним намащуванням зволожувальним засобом. Або запалити свічку з улюбленим ароматом чи зробити макіяж або накрутити волосся. Купити собі квіти чи танцювати, поки ніхто не бачить (як Майлі Сайрус в кліпі). Слухати шум дощу або улюблену музику:



  • Бути сильнішою допоможе не самоїдство та постійне картання себе, а задоволення від життя й розкіш дрібних деталей дня
  • Ми не можемо контролювати те, як зовнішній світ ставитиметься до нас, але можемо і мусимо вирішити, як ми ставитимемся до себе самі
  • Незалежно від того, чи була я успішна і того, що інші думають про мене, я завжди любитиму і віритиму в себе
  • Будь вибаглива й безжальна. Обирай лише таких людей, з якими почуваєшся чудово, хто дає тобі відчуття піднесення
  • Контролювати те, що думають про тебе інші неможливо, такі спроби є виснажливими. Ми дуже багато часу витрачаємо, розмірковуючи про те, як інші до нас ставляться
  • Якщо людина каже чи вчиняє щось неприємне, це ніяк не характеризує тебе. Навпаки, це відбиває її внутрішній стан та її обставини (можливо цій людині тривожно, або вона сама собі не подобається). Що швидше ми навчимося не сприймати нічого на свій рахунок, то простіше нам житиметься. Практикуй не сприймати ВСЕ на свою адресу. Тож не бери на себе відповідальність за ставлення інших людей, бо в тебе 0% контролю над цим. Натомість ти цілком контролюєш власні реакції
  • Те, як ти ставишся до себе, є прикладом того, як інші формують своє ставлення до тебе. Почни демонструвати світові, на яке ставлення ти заслуговуєш вже зараз
Buy Yourself the F*cking Lilies
Отже, книга Тари Шустер “Купи собі той довбаний букет” мені сподобалась, багато дійсно корисних практик я звідти для себе взяла. Якщо вам потрібне легке чтиво, де розповідається історія досвіду перетворення в чемпіонку любові до себе, то рекомендую цю книжку до читання.

Про книгу “До себе ніжно..." планується дещо більше тексту, тож про неї згодом...

Немає коментарів:

Дописати коментар