26 квітня 2020 р.

Вікенд в Берліні

Оскільки поїздки та карантин - речі несумісні, залишається тільки згадувати про приємні подорожі. Сьогодні про вікенд у Берліні, який мені пощастило відвідати минулого року на свій день народження. Отже, що подивитись в Берліні за два дні (мій досвід).

Вікенд у Берліні
Зображення athree23 з сайту Pixabay

За 2 дні у підсумку ми з чоловіком пройшли містом пішки близько 33 км та відвідали наступні пам'ятки Берліна:
  • Купол Будівлі Рейхстагу
  • Александерплац
  • Берлінський мур

Як доїхати з Аеропорту Берлін-Шенефельд у центр міста

З Києва ми прилетіли ВізЕйром в Аеропорт Берлін-Шенефельд. Аеропорт знаходиться в південно-східній частині Берліна за 18 км від центру міста. Дістатися до самого Берліна на громадському транспорті можна трьома способами: перші два - це потяги (міська електричка S-Bahn та Airport Express RB14/RE7). Ну і автобусом можна. Але для себе ми вибрали найшвидший та зручний спосіб - поїзд Airport Express:

За 300 м від аеропорту знаходиться станція Шенефельд, до якої веде крита пішохідна дорога (галерея):

Аеропорт Шенефельд відноситься до транспортної зони C міста Берліна. Квиток, дійсний для зон ABC, коштує 3,40 євро. До речі, в терміналі А у зоні прибуття знаходиться квитковий автомат і багато хто радить купувати квиток саме там. Але ми купували квитки в автоматах в підземному переході, що веде до перонів вокзалу.

Перед поїздкою всі квитки необхідно прокомпостувати в спеціальних валідаторах, які встановлені на платформах. Це невеликі ящики жовтого або червоного кольору:

Як купити квиток на поїзд в Берліні

Для планування поїздок громадським транспортом в Берліні рекомендую використовувати додаток BVG Fahrinfo Berlin. Тут і розклад можна подивитись, і маршрут скласти, і мапою скористатись, і побачити на яку платформу прибуде потяг. Все чітко та зрозуміло:

Додаток для планування поїздок в Берліні

Також на пероні є детальний розклад по станціях, днях тижня, де ми, доки чекали на свій RE7, одразу спланували маршрут для повернення в аеропорт. Ми мали досить ранній рейс із Берліна до Києва (о 8 ранку), тому важливо було чітко все спланувати аби не запізнитись на літак. Тобто, щоб приїхати на станцію Шенефельд о 6:14, нам необхідно виїхати з Александерплатц о 5:53:

Детальний розклад по станціях в Берліні

А ось "фото з майбутнього", коли ми в день вильоту до Києва чекали на станції Александерплатц свій поїзд в аеропорт:

Розклад руху потягів в Берліні

Зупинитись ми вирішили в готелі ibis budget Berlin Alexanderplatz. Ця мережа нам вже знайома, бо в Мюнхені ми також зупинялись в Ібісі. До Александерплац наш регіональний потяг RE7 домчав нас за 20 хвилин, зробивши до того дві зупинки Ostkreuz Bhf та Ostbahnhof.

Де поїсти в Берліні

Як і в постах-гайдах про Будапешт та Прагу, залишаю нашу мапу з мітками. Звичайно ж, ми не відвідали всі ті їдло-місця. Але я все одно ними поділюсь, бо ці заклади харчування пройшли суворий відбір, а кожна мітка на мапі має посилання з більш детальною інформацією. Та й взагалі, забігаючи наперед скажу, що дуже сподіваюсь знову відвідати Берлін і скористатись цією мапою:

Варто пам’ятати, що графік роботи закладів в Європі відрізняється від наших реалій, тому раджу заздалегідь перевіряти режим роботи кафе/ресторанів на вихідних.

Маршрути для прогулянки Берліном

День 1. Мета - Берлінський мур
Після раннього вильоту нам необхідно було трошки відпочити, тому основна частина прогулянки в перший день в Берліні почалась вже після обіду.

До Берлінського муру ми вирушили через Александерплатц вздовж річки Шпрее по Holzmarktstraße, де зустрічаються ось такі, до болю знайомі радянського типу будинки:

Радянські будівлі в Берліні

Прогулянкі Берліном

Приблизно через хвилин 40 ми побачили Берлінський мур:

Берлінський мур

Графіті на Берлінському мурі

Берлінська стіна

Далі ми вирушили через двоповерховий міст Міст Обербаум, який вважається однією з визначних пам'яток міста, в іншу частину міста - хіпстерський район Кройцберг, який дуже відрізняється своєю атмосферою від східної частини міста:

Міст Обербаум до хіпстерсього району Кройцберг

Після такої довгої прогулянки, ми скуштували неймовірно смачне морозиво Sicilian Ice Cream на Skalitzer Str. 82, трошки перепочили та зі станції метро Schlesisches Tor повернулись на U Alexanderplatz з пересадкою на U Kottbusser Tor:

Дуже смачне морозиво Sicilian Ice Cream на Skalitzer Str. 82

Метро в Берліні:

Метро в Берліні

Квиток метро коштував 2,8 євро:

Квиток на метро в Берліні

Дорогою від Александерплац до готелю знову побачили частинку радянських часів:

Будівлі в Берліні

Радянські будинки в Берліні

День 2. Музейний острів-Чекпойнт Чарлі-Рейхстаг
Наступного дня смачно поснідали в пекарні Zeit für Brot на Alte Schönhauser Str. (район Мітте). Все це добро (два сендвічі, брауні, булка, капучіно та величезна кава) було дуже смачним та коштувало 18,3 євро:

Сніданок в пекарні Zeit für Brot

Маршрут другого дня:

Далі вирушили повз Берлінської телевежі до музейного острова. Певно, найвідоміша споруда тут Берлінський собор:

Берлінський собор

Не менш красивий Гумбольдтський університет Берліна:

Гумбольдтський університет Берліна

Потім ми заскочили до флагманського магазину Ritter Sport біля Жандарменмаркт. В магазині ви побачите величезну різноманітність сортів шоколаду Ріттер Спорт, в тому числі лімітовані версії, які неможливо купити за межами Німеччини:

Флагманський магазин Ritter Sport

Тут навіть можна зробити свою версію шоколаду, обираючи цікаві тобі інгредієнти. Приблизно за 40 хвилин ви отримаєте особисту фірмову плитку шоколаду.

Площа Жандарменмаркт, або Жандармський ринок вважається однією з найкрасивіших площ столиці Німеччини. В центрі архітектурної композиції - Концертхаус, який з півночі обрамлює Французька церква, а з півдня — Німецький собор:

Французька церква Фрідріхштадта

Концертхаус в Берліні

Наступна зупинка - Чекпойнт Чарлі на Фрідріхштрассе:

Фрідріхштрассе

Зверніть увагу на акуратний вхід в метро:

Метро Фрідріхштрассе

Ось як зараз виглядає Чекпойнт Чарлі:

Чекпойнт Чарлі

Поруч знаходиться музей, що розповідає про Берлінський мур, про життя розділеного навпіл міста, про спроби втекти, що були успішними та не дуже:

Розділення Берліна на дві частини

Як виглядав Чейкпойнт Чарлі в минулому

Після Чейкойнту ми продовжили гуляти по Фрідріхштрассе, а потім звернули на Вільгельмштрассе з цікавими будинками:

Вільгельмштрассе з цікавими будинками

Будинки в Берліні

Далі пройшли повз інформаційно-виставковий центр та музей просто неба «Топографія терору», Потсдамську площу до Меморіалу пам'яті жертв Голокосту. Це потужна споруда у вигляді величезного поля з більш ніж 2,5 тисячі сірих плит:

Меморіалу пам'яті жертвам Голокосту в Берліні

Але чесно кажучи, більш емоційно я відреагувала на пам'ятник жертвам Голокосту в Будапешті - Взуття на річці Дунай.

Наступний пункт - скляний Купол Рейхстагу. Відвідування купола безкоштовне, але потрібно заздалегідь зареєструватись на сайті Рейхстагу. Рекомендую брати аудіогід (теж безкоштовно), щоб отримати не тільки крутий вид на Берлін, а й пізнавальну екскурсію:

Купол Рейхстагу

Будівля Рейхстагу

Майже не забула, поруч знаходиться “офіс” Ангели Меркель:

Відомство федерального канцлера Німеччини

Ну і завершуємо цю прогулянку Бранденбурзькими воротами та найвідомішим бульваром Берліна Унтер-ден-Лінден. Бульвар отримав свою назву завдяки липам, що його прикрашають:

Бранденбурзькі ворота

Берлін неймовірно динамічне місто й водночас розслаблене. Тут нове і старе так гармонійно поєднуються, що розглядати різні шматочки міста та дивні дрібниці хочеться знову й знову. Місто дуже різнопланове. З першого погляду може здаватись, що Берлін має непомітне обличчя і спочатку навіть трохи важко скласти його в якийсь єдиний образ.

Берлін не схожий на Німеччину в загальному розумінні. Мені здається, що Берлін - це повна протилежність Мюнхену. Тут ви зовсім не знайдете пряникових будиночків, але відчуєте неймовірну енергетику та життя.

Отже, мій висновок: Берлін - це ідеальне місто для вікенду.

Як провести два дні в Берліні