7 травня 2022 р.

Year in books: прочитане у 2019

Ох і давненько я не писала в блозі, понад рік! Хочу повернутись. Не знаю, чи вийде, але хочу. Тому сьогодні перша спроба - пост про прочитані книжки за період (увага!) з 2019 по 2021 рік. Раніше я вже робила таку добірку - Year in books: прочитане у 2018 з посиланнями на огляди корисних, на мій погляд, книжок. А от починаючи з 2019 року таких підсумків в блозі немає. В 2019 я прочитала відносно багато - 20 книжок. В 2020-му цей показник впав до 13 книжок, а в 2021 - до 6. Я не женусь за кількістю, радше за якістю. Але, тим не менш, не можу не відзначити, що на читання останні роки витрачала вкрай небагато часу. Хочу виправити це. Зазираючи наперед, станом на сьогодні, прочитала я поки що 2 книжки (одна так собі, а інша - агінь).

Зараз розумію, що публікувати висновки та враження краще одразу, бо дещо забувається та й ми змінюємось. От зараз я дивлюсь на деякі книжки і не можу зрозуміти, навіщо я її читала? Що мене тоді, 3 роки тому, мотивувало її прочитати?

Згідно goodreads мій 2019 year in books виглядав наступним чином:
прочитані книжки в 2019 році

1. Гел Елрод "Чудовий ранок. Як не проспати життя" (The Miracle Morning: The Not-So-Obvious Secret Guaranteed to Transform Your Life)
Чудовий ранок. Як не проспати життя
От перечитувати точно не буду. В книзі багато “води”, особливо нічого нового я з неї не дізналась. Рекомендації автора - щоденна ранкова медитація, афірмації, тиша, візуалізація, фізична активність, читання, джорналінг. З важливих думок-нагадувань - “дисципліна формує спосіб життя” та “якість життя залежить від наших звичок”. Все. Досі не розумію популярності цієї книги свого часу.

2. Алекс Корб "У пастці депресії. Як подолати тривожність і радіти життю" (The Upward Spiral: Using Neuroscience to Reverse the Course of Depression, One Small Change at a Time)
У пастці депресії. Як подолати тривожність і радіти життю

У цій структурованій книзі нейрофізіолог Алекс Корб пояснює, як ми можемо застосувати на практиці досягнення науки про мозок, щоб подолати депресію. Планую пост з нотатками з цієї книги, адже вона виявилась корисною та цікавою.

3. Новые правила деловой переписки від авторів "Пиши, скорочуй" Максима Ільяхова та Людмили Саричєвої. "Новые правила деловой переписки" виявилась дуже практичною книгою для тих, хто багато працює через e-mail.
сучасні правила ділового листування
4. Метью Уокер “Чому ми спимо. Нова наука про сон і сновидіння” (Why We Sleep: Unlocking the Power of Sleep and Dreams) - одна з найкрутіших книг про сон, яку свого часу рекомендував Білл Гейтс. Вкрай рекомендую прочитати.

5. Ґрем Сімсіон "Проект Розі" - ще одна рекомендація Білла Гейтса. Вже згадувала про неї в пості про художнє читання.
Ґрем

6. Елена Резанова “Никогда-нибудь. Как выйти из тупика и найти себя” - книга про те, як зважитися на зміни, набратися сміливості щоб змінити роботу, яка не подобається, припинити відкладати життя на потім, перейти зі стану “я не на своєму місці” у стан щасливого професіонала. Легка та коротенька книга, що надихає. Огляд зроблю.
Никогда-нибудь. Как выйти из тупика и найти себя

7. Кейт Ферраці “Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств”. Не найкраща книга з нетворкінгу. Основна думка - ви маєте постійно бути активними, ваш календар має тріщати по швах від зустрічей та подій, бо необхідно постійно підтримувати зв’язок із “потрібними” людьми, будуючи глибокі та довірливі відносини. Тобто автор робить нетворкінг способом життя.
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств

Можливо комусь це підходить, але мені, інтроверту, точно ні. Фаворитом для мене залишається книга Нетворкінг для інтровертів.

Хоча одна з думок Кейта Ферацці змусила мене замислитись:
“Баланс – це спосіб мислення. Він є унікальним і неповторним для кожної людини, як і її генетичний код. Баланс - це там, де ви знаходите радість”.

8. Ерік Бертран Ларссен “На межі. Тиждень без жалості до себе” (Hell Week: Seven Days to Be Your Best Self) - це книга для тих, хто давно хоче щось змінити, але кому не вистачає невеличкого “підсрачника”. Hell Week не претендує на звання найкращої, але може привнести у життя певний цікавий досвід.
На межі. Тиждень без жалості до себе
Автор пропонує дізнатися межу своїх можливостей протягом "пекельного тижня". Впродовж цього тижня ви зможете усвідомити, на що здатні, які навантаження може витримати ваш організм та нервова система, навчитеся відрізняти звичайні ліньки від стану, коли дійсно час взяти паузу.

9. Стюарт Тьортон "Сім смертей Евелін Гардкасл" - якщо любите детективи та старовинні особняки, то велкам. Мені книжка сподобалась, розповідала про неї тут.
цікавий детектив Сім смертей Евелін Гардкасл

10. "Запам’ятати все" (Make It Stick: The Science of Successful Learning). Нотаток чомусь я не зробила, але відзначила цю книжку на 5 зірок.
Запам'ятати все: Засвоєння знань без нудьги і зубріння
Автори Генрі Л. Редігер III та Марк А. Мак-Даніель присвятили своє життя вивченню когнітивістиці, а Пітер Браун - це письменник. Разом вони пояснюють, як люди засвоюють та запам'ятовують нову інформацію. Це не стільки підручник із саморозвитку, скільки презентація соціологічного дослідження.

11. Елізабет Ґілберт “Велика магія” - це ніби дослідження на тему творчості: яка її природа, яку роль вона відіграє в повсякденному житті, звідки приходять ідеї, як подолати страх та почати творити. Авторка вважає, що в середині кожного з нас є незвичайний скарб, і наше завдання - знайти його та показати світу. Елізабет Ґілберт намагається надихнути всіх на творчість, спростовує безліч міфів щодо мистецтва, творчості, натхнення та людей творчих професій.
Елізабет Ґілберт “Велика магія

Але для мене недоліків в книзі про Велику магію виявилось більше, ніж переваг, бо деякі ідеї авторки вкрай суперечить моїм переконанням та світосприйняттю і я не знайшла в тут нічого, що змусило б мене змінити свою думку.

12-13. Брене Браун “Дари недосконалості” (The Gifts of Imperfection) та “Дуже сміливий” Daring Greatly. How the Courage to be Vulnerable Transforms the Way We Live, Love, Parent, and Lead (рос. Великие дерзания).
Книжки відомої американської психологині Брене Браун дійсно варті уваги. Більшість з нас стидається своїх недоліків. Ми намагаємось поводити себе так, щоб оточення не помітило нашої уразливості. Ми боїмося “втратити обличчя”, зіпсувати репутацію бездоганного, компетентного, найкращого... В нашому суспільстві прийнято бути сильним, успішним, позитивним і людина просто не знає, а що ж робити з недосконалістю, недоліками, слабкістю. Книжки Брене Браун - це дивне поєднання вдумливого дослідження та доброзичливої щирої бесіди.
Брене Браун Дари недосконалості
Я прочитала обидві, але більше мені сподобалась книга про Дари недосконалості. В другій книзі про сміливість Daring Greatly частково дублюється інформація, але більш детально розкрито проблему сорому та питання перфекціонізму.

14. Патрік Ленсіоні "Смерть від нарад". (Death by Meeting: A Leadership Fable... About Solving the Most Painful Problem in Business) - це бізнес-роман, який має додати життя нарадам та зробити їх більш ефективними.
Патрік Ленсіоні Смерть від нарад
Якщо чесно, я не зрозуміла, чому ця робота має стільки хвалебних відгуків. Адже все корисне, що викладено в книзі, можна було б умістити на 2-3 сторінках та в одній таблиці.

15. Кайдашева сім’я Івана Нечуя-Левицького - це пізнавальна соціально-побутова повість про повсякденне життя українського селянства. Прочитати варто.
Кайдашева сім’я Івана Нечуя-Левицького

16-18. Книжки Михайла Литвака "Психологічне айкідо", "Психологічний вампіризм", "Принцип сперматозоїда" варті уваги, але не без недоліків, бо трошки бісять повторення одних й тих самих прикладів.
Книжки Михайла Литвака
Найбільше сподобалась книга Психологическое айкидо, яка пропонує непогану техніку швидкого та мирного вирішення конфліктів, вчить захищатися від атак.

19. Ірина Хакамада "Дао жизни. Мастер-класс от убежденного индивидуалиста"
Чудова легка та мудра книга від приголомшливої жінки. Багато ідей із власного досвіду глибокої людини. Рекомендую до читання.

20. Оззі. Автобіографія без цензури - цікаві мемуари навіть не для найшаленіших фанатів.
мемуари Оззі Осборна


У 2020 р мій книжковий рік був скромнішим:
добірка прочитаних книжок

а в 2021 - ще скромнішим:

Та щоб не мучити себе й людей лонгрідами, про книжки, що я прочитала в 2020 та 2021 рр розповім вже в наступному пості.

Немає коментарів:

Дописати коментар