19 січня 2019 р.

Year in books: прочитане у 2018

Лист від сайту goodreads напередодні Нового року нагадав мені, що давненько я не ділилась добірочкою своїх прочитаних книжок та враженням від них. Хоча читала я у 2018 році не так багато, як того хотілось (здебільшого моє читання - то 20 хвилин зранку, коли їду на роботу в метро), і деякі книжки з того переліку виявились не дуже суперовими, а на деякі я вже встигла зробити саммарі, підбити підсумки все ж таки хочу. Отже, мій 2018 year in books.

2018 year in book

До речі, якщо вам, так я і мені важливо відстежувати свій прогрес у читанні, або просто структурувати прочитані книжки та вести список того, що бажаєте прочитати, щиро рекомендую сайт та додаток goodreads. Тут і рев'ю на книжки можна прочитати, і подивитись, які ще існують видання тієї чи іншої книги, та й рекомендації сайт теж дає цікаві.

Згідно goodreads мій 2018 year in books виглядає наступним чином:

Огляд прочитаних книжок


На книжки, огляд яких вже є в блозі, додаю посилання і коротеньку рецензію. Отже,

1. Бертіль Торекуль “Сага про ІКЕА” - дуже сподобалась, я всім щиро її рекомендую прочитати, бо тут не тільки історія родини засновника, історія розвитку ІКЕА, а ще й кілька цікавих думок Інґвара Кампрада та відповідь на питання "Чому у меблів IKEA такі дивні назви?". Також додала в тому пості цікаве відео-прогулянку по Ікеа у Мальме з каналу Ellina Daily.

2. "Книга про втрачений час" Лори Вандеркам допомогла мені на початку минулого року зрозуміти, куди ж насправді тікав мій час і дозволила набагато більш збалансовано його використовувати.

3. Девора Цзек “Нетворкінг для інтровертів” - це must read для всіх інтровертів, бо книга містить цінні практичні пораду та рекомендації щодо нетворкінгу саме для цього типу темпераменту. Однин з головних висновків для мене: темперамент це не про здібності людини, це лише про її переваги.

4. Книжки про Англію - це пост-огляд двох книжок про англійців: How to Be English by David Boyle / Девід Бойл "Путеводитель по англичанам" (яка мені не сподобалась) та Watching the English: The Hidden Rules of English Behaviour by Kate Fox / “Англия и англичане. О чем молчат путеводители” Кейт Фокс (більш цікава, але не зовсім мене задовольнила).

5. "Ілон Маск. Tesla, SpaceX і шлях у фантастичне майбутнє" авторства Ешлі Венс мені дуже сподобалась. Планую пост з цікавими думками та несподіванностями, що мене вразили.

Ілон Маск. Tesla, SpaceX і шлях у фантастичне майбутнє


6. "Одна річ" (The ONE Thing by Gary Keller, Jay Papasan) - моя остання рев'юшка минулого року. Ця книга вилилась аж в три пости, бо думки там надзвичайно корисні (щодо продуктивності та успіху).

7. Ангела Дакворт "Grit" (в російському перекладі - Твердость характера. Как развить в себе главное качество успешных людей) - це одна пречудова рекомендація від улюбленого блогера Насті Кей. Теж планую зробити на цю книгу огляд (там є чим поділитись і що занотувати).

Ангела Дакворт Grit


8. Мислення швидке й повільне автора Деніела Канемана важкувато мені піддавалась. Я дуже поважаю Канемана, особливо люблю його виступ на TED та лекції на курсі Наука повсякденного мислення. Але ця книга зовсім не "зайшла". Певно й тому, що тут багато посилань на теорію вірогідності з якою, зізнаюсь чесно, у мене доволі важкі стосункі ще з часів університету (хоча вищу математику я дуже любила).

Мислення швидке й повільне автора Деніела Канемана


В книзі йде мова про те, чому ми інколи робимо нераціональні вчинки та приймаємо невірні рішення, про дві системи мислення (повільне, яке вмикається під час вірішення завдання або вибору товарів в магазині, тобто яка потребує свідомих розумових зусиль, та швидке, яке постійно працює в фоновому режимі і здатне вливати на наші вчинки, хоча ми того й не усвідомлюємо), про те, що основні помилки ми робимо по шаблонах, які називають спотвореннями. Також тут детально розглядаються помилки інтуіції, а інтуіцію називають впізнаванням. Ще Канеман каже, що ми здатні переоцінювати своє розуміння світу та недооцінювати роль випадків у подіях.

Дуже сподобалась думки стосовно:
  • переживань: якщо занадто переживати про результат, ми гірше виконуємо завдання, бо короткочасна пам'ять перевантажена марними тривожними думками;
  • інтелекту, бо він полягає не лише в здатності міркувати, а також в тому, щоб знаходити в пам'яті необхідний матеріал;.
  • світ в наших головах - це не точне відображення реальності. Наші оцінки частоти подій спотворені поширеністю і емоційною інтенсивністю інформації навколо нас;
  • часто ми обманюємося тому, що нагромоджуємо на фундамент минулого досвіду кволі висновки і починаємо вважати їх непорушними;
  • втрати люди оцінюють в два рази більшими, ніж виграші (про це також каже Ден Аріелі у книзі Передбачувана ірраціональність);
  • ілюзія фокусування: ніщо в житті не важливо настільки, наскільки нам здається, коли ми про це думаємо.
Книга, безумовно, дуже корисна та цікава. Можливо, мені все ж таки слід повернутись до неї, але трохи пізніше.

9. Норман Дойдж "Пластичність мозку" - ще одна рекомендація Насті Кей. Ця книжка мені здалась однією з кращих науч-поп книжок, які я прочитала. Теж обов'язково зроблю пост з важливими думками з цієї книги.

Норман Дойдж Пластичність мозку


10. Роджер Желязни "Ніч у самотньому жовтні" просто не мій жанр. Фентезі. Клубок незрозумілих персонажів. Перевертні, вампіри, несвяті святі, тварини, що розмовляють. Стовідсотково не моє.

Роджер Желязни Ніч у самотньому жовтні


11. "Viva la vagina. Досить замовчувати приховані можливості органу, який не прийнято називати". Авторки книги Ніна Брокманн та Еллен Стекен Даль надихнулись прикладом Джулії Ендерс, яка написала відому сьогодні книгу "Чарівний кишечник". Viva la vagina написана простою мовою, доступно, жваво, з гумором і відповідає на багато запитань. Читати книгу про вагіну було пізнавально і цікаво. Для себе дізналася досить багато нової інформації, медичних фактів, стала краще розуміти свій організм і його особливості. Якби ж така книга потрапила до мене років на 15 раніше, багатьох переживань (від незнання) я б змогла уникнути. Тому наполегливо раджу всім представницям прекрасної статі її прочитати:

Відкуг на книгу про вагіну Viva la vagina


12. "100 експрес-уроків української" Олександра Авраменко - це кишеньковий самовчитель, що просто та стисло пояснює деякі моменти побудови фраз або слововживання. Придбала її, коли шукала відповідь на запитання: правильно казати "добрий ранок" чи "доброго ранку"? Чудовий посібник, щоб вдосконалювати знання української, триматись подалі від суржику та правильно наголошувати слова. А ще там ілюстрації прикольні:

100 експрес-уроків української Олександра Авраменко

13. Солодкість на скоринці пирога (або Солоденьке на денці пирога) Алана Бредлі. Мабуть, я просто виросла з таких книжок. Тут розповідається про дівчинку-вундеркінда Флавію де Люс, яка має аномальну тягу до хімії взагалі і отрут зокрема. От було б мені 10 років, книга зайшла б на "ура". Пригадую, що в дитинстві захоплювалась подібним читанням, особливо фанатіла від книжок британського автора Енід Блайтон з серії "Пять юных сыщиков и верный пёс". А от зараз мені вкрай треба навчитись кидати читання навіть на половині, якщо книга не подобається...

Солоденьке на денці пирога


14. Едвард де Боно "Геніально! Інструменти рішення креативних завдань" - наразі в процесі дочитування цієї книги про латеральне мислення. Поки що важко остаточно висловити свою думку, але ідеєю "шести капелюхів мислення" обов'язково поділюсь з вами:

Едвард де Боно Геніально! Інструменти рішення креативних завдань


Ось такий вийшов у мене 2018 year in books. А що ви читали минулого року? Що більш за все запам'яталось і що можете порекомендувати? Дякую!

Немає коментарів:

Дописати коментар