4 березня 2017 р.

Тісто для вареників та пельменів

Задумала я якось наліпити вареників і почала шукати відповідний рецепт. Шукала довго, експериментувала багато, тому сьогодні поділюсь з вами вже перевіреним рецептом тіста для вареників та пельменів, який і став для мене ідеальним.
Рецепт універсального простого тіста для вареників та пельменів
Фото з інстаграму @bealubas

Тісто для вареників / пельменів


Де б ви думали я знайшла те, що шукала? Правильно, в інструкції до хлібопічки ☺ Ні, я знала, що наша красуня-помічниця Panasonic SD-257 (купували ще в далекому 2010-му) може і тісто сама вимішати, але ніколи не думала, що пропорції там підібрано ну просто ідеально!

Інструкція дає два варіанти тіста - один для вареників (там більше яєць та менше води), другий для пельменів. Але досвідним шляхом виявилось, що краще використовувати один, саме цей:

  • борошно - 450 г
  • сіль - ½ ч.л.
  • яйця - 1 шт
  • вода - 210 мл

Все! Це реально перше тісто, яким я задоволена і яке вийшло в мене з першого разу без танців з бубнами і порад на кшталт “борошна скільки візьме”, або “на глаз”. Брр! Ненавиджу такі рецепти! Пропорції - то мій спокій і запорука успіху.

До речі, я використовую тільки рецепт. Вимішую сама, бо чудо-апарат залишився у батьків. З тістом доволі легко працювати, проблем жодного разу не виникало.

Я взагалі то перепробувала багато варіантів з різними пропорціями. Навіть робила заварне тісто для вареників, де у 2 частини борошна з дрібкою солі та 3 ст.л. олії додається 1 частина окропу. Може я щось зробила не так, але ідеальним цей варіант для мене не став. Найкращим все ж таки виявився той рецепт з хлібопічки.

Для пельменів я використовую спеціальну форму, так швидше. Ось таку:
Форма для швидкого приготування великої кількості пельменів
Фото з сайту natashaskitchen.com

Але якщо форми немає під рукою, можна скористатися порадами мого улюбленого кулінара Оксани Путан:
  • тісто розкачати ковбаскою і нарізати на 20-40 шт “пімпочок”;
  • швидко розкачати половину, розкласти їх в чотири ряди на столі;
  • швидко беремо фарш в руку і, вичавлюючи з руки, розкладаємо на заготовки. Ложкою це робити буде довше та й тісто може засохнути;
  • стрімко миємо і витираємо руки;
  • починаємо защіплювати пельмені півмісяцем (але не до кінця!) від першого до останнього;
  • а ось тепер закріплюємо куточки, надаючи круглу форму пельменям, і перекладаємо їх рядами на дошку.
Українські вареники, рецепт тіста
Фото з сайту golubkakitchen.com
А ви любите пельмені чи вареники? З якою начинкою найбільше? Чи маєте свій перевірений рецепт тіста?