6 березня 2017 р.

7 ритуалів для продуктивного початку дня

Я люблю ранки. Правду кажуть, що кожен новий день, то подарунок, шанс щось змінити на краще та й взагалі маленьке життя. Мені пощастило, бо я з дитинства жайворонок. Але це не означає, що я завжди прокидалась із величезним задоволенням. Сьогодні поділюсь з вами деякими ритуалами та хитрощами, які дозволяють прокидатись вранці бадьоро і з нетерпінням занурюватись в новий день. Бо те, що ми робимо вранці, задає тон для іншої частини дня.
Моя ранкові ритуали та рутина


7 звичок, які допоможуть бути продуктивними впродовж дня


  1. Підготовка з вечора

Кожного ранку я звожу до мінімуму прийняття рішень. Наприклад, готую з вечора те, що вдягну, збираю рюкзак на тренування, вирішую, що буду їсти на сніданок. Також складаю список справ на наступний день та розставляю пріоритетність завдань, які маю виконати.
Також важливо правильно засинати. В ідеалі, не користуватись девайсами за 2 години до сну. Зізнаюсь, таку телефонну звичку я майже подолала, а от з електронною книгою не планую цього робити. У мого екземплярі екран з технологією E-Ink, він дуже схожий на папір та не має підсвічування. А якщо вірити науковцям, то саме холодне свічення з екранів ускладнює вироблення мелатоніну - гормону, що координує роботу нашого внутрішнього годинника.

  1. Процес пробудження: не скидайте будильник!

Скільки разів за ранок ви натискаєте кнопку повтору сигналу будильника? Ці додаткові 10 хвилин нічого хорошого не несуть. Навпаки, можна почувати себе набагато гірше. Цьому є пояснення.
Коли ми прокидаємось, наш організм виробляє дофамін - хімічну речовину, що пригнічує відчуття сонливості. Ну, як чашка кави або енергетик. А от коли ми спимо, в організмі виробляється серотонін - гормон задоволення. Під час нашого скидання сигналу будильника, ці гормони з протилежною дією починають вироблятися одночасно. Тепер зрозуміло, чому після такого “відкладенного старту” людина може почувати себе дезорієнтованою та загальмованою.

  1. Ранкова медитація

Медитація - це вправа для розуму і для тренування здатності зосереджуватись, яка чудово знижує рівень тривоги та підвищує продуктивність праці. Я впевнена, що медитація підходить майже всім, але у кожного вона своя. Існує багато різновидів і ніхто, крім вас самих, не підкаже, яка вам підійде. Про своє тренування концентрації, чому і як я це роблю, можна прочитати ось тут.

  1. Ранкове міні-тренування

Одразу після 10-хвилинної медитації, я роблю невеличкий комплекс вправ на розтягування, а саме так зване “Привітання Сонцю” (деталі ось тут).
Якщо розтяжка, то не ваша тема, то можна зробити маленьке тренування без обладнання. Чудовий приклад наведено ось в цьому відео:

Така активність вранці чудово впливатиме на загальний стан здоров'я і гарного самопочуття.

  1. Обов’язковий сніданок

Я люблю смачно і збалансовано поснідати. Починаючи свій день зі здорового та корисного “палива”, більше шансів отримати чудовий настрій та продуктивність впродовж дня. Сніданок може бути дуже простим, наприклад, вівсянка, з якої можна зробити безліч корисних страв (детальніше за тегом oatmeal) або яєчня чи тости з сиром. Але для мене він має бути!

  1. Прокидатись рано  

Певно, у вас виникло питання: а коли ж це все встигати, якщо о 9 ранку вже треба бути на роботі? Рішення єдине - треба прокидатись раніше.
Мені важливо мати вранці спокійний час для своєї рутини, коли всі інші ще сплять.
Як цього домогтись? Треба поступово ставити будильник на 5-10 хвилин раніше, поки не знайдете свій ідеальний час для пробудженя. Так, це не просто. Щоб мотивувати себе на таку дію, можна використовувати винагороди та замінювати сигнали, що ведуть до небажаних дій. Про механізми наших звичок чудово розповідає Чарлз Дахіґґ у книзі “Сила звички. Чому ми діємо так, а не інакше” (клац!).

  1. Визначте, яка стратегія підходить для вас найкраще

Всі ми дуже різні. Комусь вистачає 6 годин сну, а декому мало й 9. Щоб підбадьоритися одній людині достатньо випити кави, а іншій допомагає тільки контрасний душ. Визначте, що працює ефективніше саме для вас, щоб зрозуміти, яким порадам слідувати, а які краще інгорувати.  

У кожного свій ідеальний початок ранку. Хтось обожнює слухати музику, хтось читати чи залежати від списків. Ці ранкові ритуали працюють для мене ідеально, але зовсім можуть не підійти комусь з вас.
Ранкові ритуали, які зроблять день більш продуктивним

Поділіться, чи маєте ви свій ранковий розклад, що допомагає бути продуктивними впродовж дня? Яка у вас ранкова рутина?