17 травня 2017 р.

Весняне дозвілля: переглянуто/прочитано

Останній місяць весни цього року щось не тішить теплою погодою. У нас майже постійно дме сильний вітер, 100% вологість і дощить майже постійно. Але все таке зелене і свіже, що дивитись з вікна на дерева та квіти, між переглядом фільмів та читанням книжок, навіть приємно. Отже, книжки, серіали та фільми, які я прочитала та подивилась цієї весни.
Що я подивилась та прочитала навесні

Прочитано навесні 2017

Перелік книжок вийшов ну дуже різноплановим. Наприклад, я прочитала пару книжок про красу (клацайте, щоб подивитись огляд) -“Корейські секрети краси” Шарлотти Чо та "Науку краси". Непогані книжки, зовсім не шкодую, що витратила на них свій час:
Книжки про красу - “Корейські секрети краси, або Культура бездоганної шкіри” Шарлотти Чо та "Наука краси. З чого насправді складається косметика"

Сатиричний роман І. Ільфа та Є. Петрова “Дванадцять стільців” вже давно розібрали на цитати, а я тільки до нього дійшла. Непогана книжка, але навряд чи я захочу її перечитувати. Все ж таки гумор та повісті Джерома Клапки Джерома мені подобаються більше.
Не знаю, чи буду читати продовження роману “Золоте теля”. А от фільм подивитись все ж таки хочу.
Сатиричний роман І. Ільфа та Є. Петрова “Дванадцять стільців”

Наступною була цікава кулінарна книга без рецептів - "Кухня за правилами та без. Що треба знати, щоб почати експериментувати" Єви Пунш. Детальний огляд з цікавинками та корисностям читайте ось тут.

Ну а найбільше цієї весни мене вразила книга румунського автора Юджина Кіровіца - “Книга дзеркал”. Це новинка цього року, а сам роман вже переведено майже на 40 мов.
Починається все с того, що до рук літературного агента потрапляє рукопис, в якому описані події 25-річної давнини, що мали трагічну розв’язку. Рукопис дуже захоплює агента, але обривається на найцікавішому місці. Літературний агент намагається отримати продовження і знайти автора. Але автор помирає, а сам рукопис видається таким же невловимим, як і правда про ті події.

Цей роман-загадка про те, як наша уява підміняє реальність, замінює помилкові спогади на правдиві (до речі, тема про фальшиві спогади була розкрита в курсі Наука повсякденного мислення, про який я писала ось тут).
В принципі, мені сподобалась Книга дзеркал. Це цікавий роман, який має доволі несподівану розв’язку, легко читається, має майстерно закручений сценарій та повністю поглинає. Я до кінця книжки так і не здогадалась, хто ж той злочинець. Але все ж таки, на мій смак, чогось йому трошечки бракує.
Відгуки про Книгу дзеркал Юджина Кіровіца

“Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом” - це книга відомого британського невролога та нейропсихолога Олівера Сакса, яка була написана ще в 1971 році. Книжка містить історії людей з медичної практики Сакса, які намагаються подолати серйозні та незвичайні порушення психіки та вимушені боротись за виживання в умовах, які зовсім неймовірні для здорових людей.
Огляд книги Олівера Сакса “Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом”

Дивні відносини між мозком і свідомістю, збої в роботі мозку Сакс пояснює доступно, жваво і цікаво, здебільшого не з позиції лікаря, а з точки зору людини. Книга змушує замислитись над деякими речами, але місцями йшла мені дуже туго. Більш за все мені цікаво було читати перший розділ (про Втрати), а два інші - Надміри та Осяяння, сподобались менше.

Зараз я насолоджуюсь читанням книжки Кела Ньюпорта, яка присвячена темі глибокої концентрації:
Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World

Серіали, які я подивилась навесні


Оскільки буквально на днях (21 травня) після 25-річної перерви виходить третій сезон популярного в 90-ті серіалу Твін Пікс, я все ж таки вирішила подивитись попередні два.
Враження від серіалу Твін Пікс

Слід розуміти, що логіку тут шукати зовсім не вийде. Бо разом з Марком Фростом над серіалом працював авангардний, абсурдно-сюрреалістичний Девід Лінч. Тут така міцна мішанина поліцейського розслідування з мильною оперою, що подекуди виникають думки: а чи є хоч хтось “нормальний” у цьому всьому?
Головна цінність Твін Піксу, на мій погляд, це вміла передача атмосфери: невелике містечко, де всі один одного знають, але кожен має свою страшну таємницю. Події дуже загадкові і навіть містичні. А саундтрек до серіалу, певно, чув майже кожний.
У моєму рейтингу Твін Пікс - це найзагадковіший та незрозумілий серіал. Але Лінча не слід намагатися зрозуміти. Певно, він й сам не завжди знає відповіді на всі запитання.

Новий сезон Твін Пікса

Почала дивитись серіал Фарґо (подобається перший сезон, там у головних ролях Біллі Боб Торнтон і Мартін Фріман, а от третій ще не зрозуміла) та Офіс про дуже дивного боса та його підлеглих. Переглянула тільки одну серію, тому висновки робити зарано:
серіал Фарґосеріал Офіс

Додивилась 10-й сезон Теорії великого вибуху. Закінчення сезону було досить несподіваним. Але оскільки серіал офіційно подовжили на 11 та 12 сезони, таку кінцівку я йому вибачаю.
Десятий сезон мені дуже сподобався, а от під час переглядів 7-го та 8-го до мене приходили думки, що пора вже, мабуть, завершувати?
10 сезон теорії великого вибуху

Ну і серіал, який я дуже-дуже чекаю - це 5 сезон Карткового будинку, що виходить 30 травня. Дуже сумувала за Френсісом Андервудом:
Новий сезон Карткового будинку

Переглянуті фільми

Точніше, у цій рубриці лише один мульт і один фільм.

Комп'ютерно-анімаційний фільм Зоотрополіс (в оригіналі Zootopia) є лауреатом Оскару в номінації “Найкращий анімаційний фільм". Розповідає про юну кролицю Джуді, яка мріє бути поліцейським і яку призначають захищати закон у Зоотрополісі.
Найкращий анімаційний фільм - лауреат Оскар

Мультик дуже цікавий, красивий, веселий і повчальний. Дивилась його не в самому прекрасному настрої і можу сказати, що після перегляду мені стало набагато краще. Отже, рекомендую:


Ну і найочікуваніший фільм цієї весни - Король Артур: Легенда меча” (King Arthur: Legend of the Sword).
King Arthur: Legend of the SwordДжуд Лоу у фільмі Король Артур King Arthur: Legend of the Sword

Драйв, динаміка, чудова графіка, висока деталізація, блискуча операторська робота, тонкий англійський гумор Гая Річі, неймовірний саундтрек, що гармонійно доповнює загальну картину. До того ж, красунчик Джуд Лоу, якого я обожнюю, але починаю ненавидіти з перших хвилин фільму і одночасно знову захоплююсь його професіоналізмом.

Мені дуже подобається Гай Річчі. Його Шерлока Холмса з улюбленими Робертом Дауні (молодшим) і Джудом Лоу я дивилась неодноразово, а стрічка Агенти U.N.C.L.E. надійно закріпилась у списку моїх улюблених фільмів, які я готова передивлятись знову і знову.

Король Артур - це дуже яскравий та видовищний авторський фільм, який дозволяє поглянути на легенду зовсім з іншого боку. Варто пам’ятати, що це абсолютно вільна інтерпретація легенди з явним акцентом на фентезі. Стрічка має виключно розважальний характер.

Ось таке у мене видалось дозвілля цієї весни. А що ви дивились або читали? Чи бачили вже Короля Артура? Може теж чекаєте на Твін Пікс та Картковий будинок?